5 Aralık 2013 Perşembe

IŞILAY SAYGIN: Eğitim Camiası Yeterli Olsa Dershanelere İhtiyaç Olmaz.

Devlet eski Bakanı Saygın:
Eğitim camiası yeterli olsa dershanelere ihtiyaç olmaz
Devlet eski Bakanı Işılay Saygın, dershanelerin kapatılması konusunda toplumun bu kadar gerilmemesi gerektiğini söyledi. Türk Kadınlar Konseyi Derneği Genel Başkanı da olan Saygın, üyelerle birlikte Manisa Valisi Abdurrahman Savaş’ı ziyaret...
26 Kasım 2013 Salı 12:08
Devlet eski Bakanı Işılay Saygın, dershanelerin kapatılması konusunda toplumun bu kadar gerilmemesi gerektiğini söyledi. Türk Kadınlar Konseyi Derneği Genel Başkanı da olan Saygın, üyelerle birlikte Manisa Valisi Abdurrahman Savaş’ı ziyaret etti.
Ziyarette gazetecilerin sorularını cevaplayan Saygın, “Eğitim camiası yeterli olsa dershanelere ihtiyaç olmaz.” dedi. Bunun için eğitim camiasının da bir an önce toparlanması gerektiğini belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı'nın da bir an önce bunu ele alması lazım. Ben annemin adına bir okul yaptırdım, bundan dolayı da eğitimciyim. Beş Milli Eğitim bakanı değişti ama beşinde de hiçbir şey olmadı. Benim çocuklarım 480 puanla üniversiteye gidiyor ama dershane desteğiyle katılıyor, bu kadar çalışkan olmalarına rağmen. O yüzden dışarıdan destek zorunluysa devletin de bunu gözden geçirmesi lazım.” dedi. Öğrenci olduğu dönemde dershane bulunmadığını, ihtiyacı olanlar için okulların kurslar düzenlediğini hatırlatan Saygın, “Ücretsiz olarak o kurslara giderdik. Dershaneler aileler için de bir külfet ama bunun bir çaresinin olması lazım. Milli Eğitim şûrası toplanması lazım.
Toplumun da bu kadar gerilmemesi lazım. 
25 yaşından beri siyasetin içerisindeyim, böyle gerginlik ortamlarını hiç sevmiyorum, çünkü halk da birbirine düşüyor.” şeklinde konuştu.
Öte yandan Işılay Saygın, Türk Kadınlar Konseyi Derneği’nin Türkiye genelinde en başarılı ve en çalışkan şubesinin Manisa olduğunu söyledi. 
Manisa Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı ile yaptığı başarılı çalışmalardan dolayı gurur duyduğunu ifade ederek, “600 yıllık bir geçmişe sahip olan Manisa bezini gündeme getirerek, yeniden hayat bulmasını sağladılar. Geçenlerde İstanbul’da, Manisa bezinden çok güzel bir defile sundular. Hakikaten Manisa şubesi her türlü takdiri hakediyor. Bütün derneklere de örnek çalışmalar sergiliyorlar. Bir sivil toplum örgütü olarak yapılan çalışmalar ancak bu kadar güzel olabilir.” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder