30 Nisan 2013 Salı

"Geçmişten Günümüze, El Sanatları"


"GEÇMİŞTEN 
GÜNÜMÜZE 
EL 
SANATLARI"
İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğümüzün açmış olduğu El Sanatları Sergisinin açılışına katıldı.
İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy, Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğümüzün açmış olduğu El Sanatları Sergisinin açılışına katıldı.
Sergi açılışına Manisa Valisi Sayın Halil İbrahim Daşöz, İl Özel İdare Genel Sekreteri Selami Katran, Manisa Türk Kadınlar Konseyi Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı, Halk Eğitim Merkezi Müdürü Nihat Kaya, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları-Şube Müdürleri, öğretmenler ve kursiyerler katıldı.
Manisa bezinden "HEM” markasıyla, Manisa Halk Eğitim Merkezi kursiyerleri tarafından üretilen gömlek, etek ve çocuk kıyafetlerinin sergilendiği "Geçmişten Günümüze El Sanatları" isimli sergi açılış kurdelesi Manisa Valisi Sayın Halil İbrahim Daşöz, Manisa Türk Kadınlar Konseyi Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı ve İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy tarafından kesildi.
Açılış konuşmasını yapan Halk Eğitim Merkezi Öğretmeni Havva Özten, nakış işlemelerin 26 yıl önce Manisa Müzesinde sergilenen eserlerin fotoğraflarından yararlanılarak dört aylık bir sürede hazırlandığını söyledi.
İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy; “ El sanatları bütün halk sanatları gibi bir ulusun kültürel kişiliğinin en canlı ve anlamlı belgeleridir.
Türkiye her yöresi birbirinden farklı zengin el işlemeleri ile dolu bir ülkedir. Manisamız da bu konuda çok zengin bir kültüre sahiptir. Geçmişten gelen bu zenginliği Manisa Müzesinde olan eski işlemelerde görmek mümkündür. Her nakış işlerinde yaşanmış bir hikâyenin, heyecanın, duygusallığın bulunduğu görülmektedir. Daha önemlisi, gelenek ve göreneklerini, yaşam biçimini kuşaktan kuşağa aktaran ve devam ettiren bir belgedir.
Halk Eğitim Merkezinde yetenekli ve sabırlı ellerde hayat bulan birbirinden değişik eski nakış desenleri, çeşitli nakış yöntemleriyle Manisa Bezlerine işlenmiştir. Bu örtülerde yüzyılların kültürel birikimini yansıtmaktadır. Böylelikle günümüzde kullanılmadığı için yok olmaya başlayan el işlemelerinin, kolay uygulanabilen, üretilebilir ve kullanılabilir ürünler üzerine uygulanarak pazarlanması ancak bu merkezlerimizde verilecek eğitimler ile mümkündür.
550 yıllık tarihi bir geçmişe sahip Manisa bezine gereken önemi vermek giysi üretiminde yaygınlaştırmak amacıyla “Manisa Bezinden Erkek Gömleği Projesi” düşünülmüş, böylelikle kumaşın kullanılmasının yaygınlaştırılmasında emeği geçen Halk Eğitim Müdürümüz Nihat Kaya’ya ve Manisa Türk Kadınlar Konseyi Şube Başkanı Mübeccel Kafkaslı hanımefendiye teşekkür ederim. Temennimiz günlük hayatta da bu ürünlerin daha geniş kitlelere hitap etmesi, tekstil sektörü tarafından üretilebilir hale gelmesidir.
 “251 Bin Dev Öğrenci” projesine önderlik yaparak öğrencilerimiz ile birlikte Marka Kent Manisa sloganı ile yolumuza ışık tutan Valimiz Sayın Halil İbrahim Daşöz’e ilimizin tanıtımına yapmış olduğu katkılardan dolayı teşekkür ederim” dedi.
Serginin açılışına katılan Vali Halil İbrahim Daşöz, seri üretime geçilmesi için proje hazırlanan kıyafetlerle yakından ilgilendi. Valimiz Sayın Halil İbrahim Daşöz, Manisa bezi dokuma tezgâhlarının sayısının artmasının önemine değindi. El sanatlarının turizmin bir parçası olduğunu dile getiren Valimiz Sayın Halil İbrahim Daşöz, “Kadınlarımız çok iyi işler çıkarıyor. Açılan sergileri herkes gezmeli. Bu iş böyle olmaz, alışveriş yaparak da hem kurslara hem de kursiyerlere destek vermeliyiz. Halk Eğitim merkezlerinin İş-Kur ve KOSGEB ile ortak kurslar açması için girişimde bulunacağız.” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder